Tengerparti nyaralásLegnépszerubb úticélok
Részletek

A Vaskaputól Újvidékig a Dunán

Hajóutak, Folyami hajóutak, Folyami hajóutak
  • Szálláskategória: Hajó kabin
  • Utazás módja: Választható
  • Típus: Hajóút
Szűrés
Indulás: 2025-04-29-tól
2025-05-03-ig
Szobatípus: Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban.
Időtartam: 4 éj
Ár:
198000.00 Ft/fő, 2F
Ajánlatkérés
Indulás: 2025-09-16-tól
2025-09-20-ig
Szobatípus: Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban.
Időtartam: 4 éj
Ár:
198000.00 Ft/fő, 2F
Ajánlatkérés
Leírás

Útvonal: Budapest, Temesvár, Szörényvár, Orsova, Veliko Gradiste, Belgrád, Újvidék, Szabadka, Tóthfalu

1. nap: A Bánságon át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. Továbbutazás a Duna felé, utazás a Sipi-szorosban. Az útról megcsodáljuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. Szállás Szörényváron (Turnu-Severin).

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (953-as fkm) és román kiléptető határvizsgálat után megindulunk a Dunán felfelé. Az Orsovai-öbölben az elmerült városról, majd betekintve a Sipi-szorosba Ada-Kalehról, a legendás szigetről mesélünk. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm), belépő vizsgálat Szerbiába. A határvizsgálatok időigényének függvényében a hajóról kiszállva fürdőzési lehetőség szállásunknál az aqua parkban, vagy az Ezüst-tóban.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170-es fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255-ös fkm) kiszállunk. Autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

5. nap: A Vajdaságban

Délelőtti városnézés Újvidéken, séta a belvárosban, majd rövid szabadprogram. Utazás autóbusszal Szabadkára. Városnézés a szecessziós belvárosban, utána látogatás Tóthfaluban: megnézzük a ,,mini Délvidéket", az elmúlt napokban bejárt táj újonnan készült makettjét. Fakultatív program keretében kis itókával, süteményekkel búcsúzunk a Délvidéktől.  Utazás Budapestre. Érkezés a kora esti órákban

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Útvonal: Budapest, Temesvár, Szörényvár, Orsova, Veliko Gradiste, Belgrád, Újvidék, Szabadka, Tóthfalu

1. nap: A Bánságon át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. Továbbutazás a Duna felé, utazás a Sipi-szorosban. Az útról megcsodáljuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. Szállás Szörényváron (Turnu-Severin).

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (953-as fkm) és román kiléptető határvizsgálat után megindulunk a Dunán felfelé. Az Orsovai-öbölben az elmerült városról, majd betekintve a Sipi-szorosba Ada-Kalehról, a legendás szigetről mesélünk. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm), belépő vizsgálat Szerbiába. A határvizsgálatok időigényének függvényében a hajóról kiszállva fürdőzési lehetőség szállásunknál az aqua parkban, vagy az Ezüst-tóban.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170-es fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255-ös fkm) kiszállunk. Autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

5. nap: A Vajdaságban

Délelőtti városnézés Újvidéken, séta a belvárosban, majd rövid szabadprogram. Utazás autóbusszal Szabadkára. Városnézés a szecessziós belvárosban, utána látogatás Tóthfaluban: megnézzük a ,,mini Délvidéket", az elmúlt napokban bejárt táj újonnan készült makettjét. Fakultatív program keretében kis itókával, süteményekkel búcsúzunk a Délvidéktől.  Utazás Budapestre. Érkezés a kora esti órákban

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Fakultatív programok
Leírás Időtartam Ár
Kikötői illeték Turnusok:
2022-05-20 - 2022-05-21
2022-08-27 - 2022-08-31
2023-05-17 - 2023-05-21
2024-06-28 - 2024-07-02
2024-08-27 - 2024-08-31
2025-04-29 - 2025-05-03
2025-09-16 - 2025-09-20
15600

Egyéb információk

Időpont: 2025 április 29 - május 3., szeptember 16-20., 5 nap / 4 éj

Elhelyezés: 3 és 4 csillagos szállodákban

Utazás: kényelmes, légkondicionált autóbusszal és hajóval

Idegenvezetés: Szegedtől Szegedig

Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)

 

Teljes részvételi díj: 233000 Ft

Ebből részvételi díj: 198 000 Ft/fő

Ebből kikötői illeték: 35 000 Ft/fő

Egyágyas felár: 31 500 Ft/fő

Félpanziós felár: 30 400 Ft/fő

Audio guide: 2023-tól a részvételi díjban

Útlemondási biztosítás: 2,5%

Utasbiztosítás: 3 250 ft/fő

A részvételi díj a belépőket, a tóthfalui programot (összesen kb. 10 EUR) nem tartalmazza!

Hasonló ajánlatok

Kedves Utasaink!
A jelenleg kialakult koronavírus helyzetre való tekintettel weboldalunk működését a következő 2-3 hónapra felfüggesztjük. Amíg az élet körforgása vissza nem áll a normál kerékvágásba, addig a NagyUtazás.hu - Az egész világ belefér Facebook oldalán tájékozódhatnak további információkról.
Irodánk továbbra is nyitva tart, de home officban folytatja működését, az összes ismert elérhetőségen kollégáink megtalálhatóak és állnak rendelkezésükre bármilyen kérdés vagy ügyintézés esetén minden hétköznap 9:00-17:00-ig.
Telefonszám: 06 1 371 21 91 vagy 06 30 343 43 43
E-mail cím: info@nagyutazas.hu
Köszönjük megértésüket, kitartást és jó egészséget kívánunk mindenkinek!