Tengerparti nyaralásLegnépszerubb úticélok
Részletek

Nyári hétvége a folyókon - Hajózás Boszniából Bácskába

Hajóutak, Folyami hajóutak, Folyami hajóutak
  • Szálláskategória: Hajó kabin
  • Utazás módja: busz+hajó
  • Típus: Hajóút
Szűrés
Indulás: 2025-06-27-tól
2025-06-29-ig
Szobatípus: Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban.
Időtartam: 2 éj
Ár:
128000.00 Ft/fő, 2F
Ajánlatkérés
Leírás

Útvonal: Budapest - Brcko - Belgrád - Újvidék - Budapest

100 év után másodszor magyar személyhajó a Száván
2024-ben 100 év után először járt magyar személyhajó a Száván. 2025-ben ismét megyünk erre a ritkán járt folyószakaszra, rajtunk kívül többnyire csak egy francia személyhajó szokott erre járni.

1. nap. Kora reggeli indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál, majd Orasje-nél belépés Boszniába, a Boszniai Szerb Köztársaságba, majd kisvártatva belépés a Brčkói Körzetbe. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A jobb parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Itt van a Száva két partján Racsa és Bosnyákracsa, ahová 1914. júliusig a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. hajói jártak. A Drinától kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm), amely város a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városa volt, mely városnál aratott hatalmas diadalt Tomori Pál kalocsai érsek a török felett. Belépő vizsgálat busszal utazás a közeli Szabácsra ahol vacsora és szállás vár minket egy négycsillagos wellness hotelben. Érkezés Szabácsra kora este.

2. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost. Kikötők, nyaralóövezetek után vagy a belvárosban a Száván, vagy Zimonyban a Dunán kikötünk. kb. 17 órakor.  A kikötés helyétől függően program Belgrád, vagy Zimony belvárosában. Vacsora és szállás a fővárosban, egy háromcsillagos hotelben.

3. nap. Reggeli után beszállunk hajónkra. A Dunán hajózva tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadiszigetet és Zimonyt elhagyva jönnek a nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek változatossá téve utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal hazaindulunk, érkezés 22-23 óra körül.

 

 

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Útvonal: Budapest - Brcko - Belgrád - Újvidék - Budapest

100 év után másodszor magyar személyhajó a Száván
2024-ben 100 év után először járt magyar személyhajó a Száván. 2025-ben ismét megyünk erre a ritkán járt folyószakaszra, rajtunk kívül többnyire csak egy francia személyhajó szokott erre járni.

1. nap. Kora reggeli indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál, majd Orasje-nél belépés Boszniába, a Boszniai Szerb Köztársaságba, majd kisvártatva belépés a Brčkói Körzetbe. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A jobb parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Itt van a Száva két partján Racsa és Bosnyákracsa, ahová 1914. júliusig a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. hajói jártak. A Drinától kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm), amely város a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városa volt, mely városnál aratott hatalmas diadalt Tomori Pál kalocsai érsek a török felett. Belépő vizsgálat busszal utazás a közeli Szabácsra ahol vacsora és szállás vár minket egy négycsillagos wellness hotelben. Érkezés Szabácsra kora este.

2. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost. Kikötők, nyaralóövezetek után vagy a belvárosban a Száván, vagy Zimonyban a Dunán kikötünk. kb. 17 órakor.  A kikötés helyétől függően program Belgrád, vagy Zimony belvárosában. Vacsora és szállás a fővárosban, egy háromcsillagos hotelben.

3. nap. Reggeli után beszállunk hajónkra. A Dunán hajózva tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadiszigetet és Zimonyt elhagyva jönnek a nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek változatossá téve utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal hazaindulunk, érkezés 22-23 óra körül.

 

 

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Fakultatív programok
Leírás Időtartam Ár
Kikötői illeték Turnusok:
2025-06-27 - 2025-06-29
18000

Egyéb információk

Úti okmányok, érvényességük: úti okmány lehet a kártya formátumú személyi igazolvány és az útlevél. A belépéshez használt úti okmánynak az országból való tervezett kilépéstől számítva 90 napig érvényesnek kell lennie. Az útlevélnek tartalmaznia kell legalább egy üres oldalt.

A hajó: ROHAM, épült 1895-ben gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi teljeskörű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasunknak jut ülőhely 4 és 6 fős asztaloknál. (A hajón előre nem osztunk ki helyeket.) Ezen kívül van fedett és nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 3300-4000 Ft között várható. Sör kb. 1000-1400 Ft, 1 dl bor 300-700 Ft.) Képek a hajó honlapján és a hajóregiszterben.

Hasonló ajánlatok

Kedves Utasaink!
A jelenleg kialakult koronavírus helyzetre való tekintettel weboldalunk működését a következő 2-3 hónapra felfüggesztjük. Amíg az élet körforgása vissza nem áll a normál kerékvágásba, addig a NagyUtazás.hu - Az egész világ belefér Facebook oldalán tájékozódhatnak további információkról.
Irodánk továbbra is nyitva tart, de home officban folytatja működését, az összes ismert elérhetőségen kollégáink megtalálhatóak és állnak rendelkezésükre bármilyen kérdés vagy ügyintézés esetén minden hétköznap 9:00-17:00-ig.
Telefonszám: 06 1 371 21 91 vagy 06 30 343 43 43
E-mail cím: info@nagyutazas.hu
Köszönjük megértésüket, kitartást és jó egészséget kívánunk mindenkinek!