Tengerparti nyaralásLegnépszerubb úticélok
Részletek

Hajóval a Vaskapun át Boszniába

Hajóutak, Folyami hajóutak, Folyami hajóutak
  • Szálláskategória: Hajó kabin
  • Utazás módja: busz+hajó
  • Típus: Hajóút
Szűrés
Indulás: 2025-06-22-tól
2025-06-27-ig
Szobatípus: Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban.
Időtartam: 5 éj
Ár:
242000.00 Ft/fő, 2F
Ajánlatkérés
Leírás

Útvonal: Budapest-Temesvár-Szörényvár-Kladovo-Veliko Gradiste-Belgrád-Szávaszentdemeter-Szabács-Brcko

2024-ben, magyar hajóval 100 év után először eljutottunk Boszniába. 228 km-t megyünk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván felfelé a folyó 590 km hosszú hajózható szakaszából, előtte a Duna parádés szakaszán hajózunk 240 km hosszan. A Száván évente 1-2-szer jár személyhajó (általában egy francia szállodahajó), így igazán ritka hajózási lehetőség ez az utunk. (Az út programja a szeszélyes Száva vízállásának függvényében változhat!)

 

1. nap: A Bánságon  át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. A fürdőváros után nem sokkal elérjük a Duna mediterrán részét, alagutakon, viaduktokon át haladva végigmegyünk a Sipi-szoros mellett, melynek végén megpillantjuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. A duzzasztón túl hamar elérjük Szörényvárt, ahol szállásunk lesz.

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli a Vaskapu I. vízlépcső gátján átkelünk Szerbiába, majd Kladovon hajóra szállunk (933-as folyamkilométer) és megindulunk a Dunán felfelé. Rövidesen elérjük a Vaskapu I. vízlépcsőt, a Duna legnagyobb ilyen műtárgyát. Kb. 33 métert emelkedünk fel hajónkkal a két zsilipkamrában. Elhagyva a vízlépcsőt a Sipi-szorosban haladunk, megemlékezve a legendás, ma a Duna mélyén lévő szigetről, Ada-Kalehról. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk az Alsó-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Felső-Kazán-szoroson (Ponikova- és Veterani-barlangok, Széchenyi Emléktábla) és a Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm). Szállás a város üdülőövezetében, az Ezüst-tónak nevezett holtág partján.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap. A Száva alsó szakaszán

Reggel hajóra szállunk és elindulunk felfelé a Száván (0,5 fkm). Elhaladunk a Száva két partjára épült város számos hídja alatt, majd a város szórakozásra és pihenésre kiépült része, a Ciganija-sziget mellett. Az éles kanyarokat tevő folyó mentén állnak Szabács híres várának maradványai, melynek ostromáról szól az első magyar nyelvű, világi vers: ,,Így megadák Szabács erősségét, Bennehagyák álgyúnak bőségét". Kora este érkezés Szávaszentdemeterre (Sremska Mitrovica) (Száva 138 fkm). A város Sirmium néven a III. század végén a Római Birodalom 4 legfontosabb városának egyike volt. Vacsora és szállás a közeli Szabácson.

5. nap. Felhajózás Boszniába

Reggeli után ismét Szávaszentdemeterre utazunk. Kilépünk Szerbiából és hajózunk tovább a Száván felfelé. Újabb éles kanyarok után a Drina folyó torkolata következik, ahonnan a folyó jobb partja már a Bosznia-Hercegovina egyik tagállamához, a Boszniai Szerb Köztársasághoz tartozik. Kisvártatva a folyó bal partját nézve is magunk mögött hagyjuk Szerbiát, elérve Horvátországot. A délutáni órákban kikötünk a Brcko-i Körzet székhelyén (Száva 228 fkm). Határvizsgálat után a szállodánkba megyünk. Estefelé szabadprogram a városban.

6. nap. Bosznia és Horvátország

Autóbusszal az egykori Sói Bánság vidékén utazunk a Tinja folyó völgyébe, hogy felkeressük Szrebrenik csodálatos, sziklákra épült lovagvárát, az ezüst várát.  Következő állomásunk Gradacac városa: rövid szabadprogram a vár, a mecset és a katolikus templom környékén. Észak felé utazva Samacnál hagyjuk el Boszniát, még egy pillantást vetve a Szávára, majd Horvátországban folytatjuk utunkat. Diakóváron a székesegyházat tekintjük meg, majd Szlavónia fővárosába, Eszékre utazunk, ahol a várnegyedben teszünk sétát. Átkelve a Dráván Udvarnál elérjük Magyarországot. Érkezés Budapestre a késő esti órákban.

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Útvonal: Budapest-Temesvár-Szörényvár-Kladovo-Veliko Gradiste-Belgrád-Szávaszentdemeter-Szabács-Brcko

2024-ben, magyar hajóval 100 év után először eljutottunk Boszniába. 228 km-t megyünk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván felfelé a folyó 590 km hosszú hajózható szakaszából, előtte a Duna parádés szakaszán hajózunk 240 km hosszan. A Száván évente 1-2-szer jár személyhajó (általában egy francia szállodahajó), így igazán ritka hajózási lehetőség ez az utunk. (Az út programja a szeszélyes Száva vízállásának függvényében változhat!)

 

1. nap: A Bánságon  át a Vaskapuhoz

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. A fürdőváros után nem sokkal elérjük a Duna mediterrán részét, alagutakon, viaduktokon át haladva végigmegyünk a Sipi-szoros mellett, melynek végén megpillantjuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. A duzzasztón túl hamar elérjük Szörényvárt, ahol szállásunk lesz.

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli a Vaskapu I. vízlépcső gátján átkelünk Szerbiába, majd Kladovon hajóra szállunk (933-as folyamkilométer) és megindulunk a Dunán felfelé. Rövidesen elérjük a Vaskapu I. vízlépcsőt, a Duna legnagyobb ilyen műtárgyát. Kb. 33 métert emelkedünk fel hajónkkal a két zsilipkamrában. Elhagyva a vízlépcsőt a Sipi-szorosban haladunk, megemlékezve a legendás, ma a Duna mélyén lévő szigetről, Ada-Kalehról. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk az Alsó-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Felső-Kazán-szoroson (Ponikova- és Veterani-barlangok, Széchenyi Emléktábla) és a Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir - őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm). Szállás a város üdülőövezetében, az Ezüst-tónak nevezett holtág partján.

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az ,,Aranyember" ,,Senki-szigete", kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap. A Száva alsó szakaszán

Reggel hajóra szállunk és elindulunk felfelé a Száván (0,5 fkm). Elhaladunk a Száva két partjára épült város számos hídja alatt, majd a város szórakozásra és pihenésre kiépült része, a Ciganija-sziget mellett. Az éles kanyarokat tevő folyó mentén állnak Szabács híres várának maradványai, melynek ostromáról szól az első magyar nyelvű, világi vers: ,,Így megadák Szabács erősségét, Bennehagyák álgyúnak bőségét". Kora este érkezés Szávaszentdemeterre (Sremska Mitrovica) (Száva 138 fkm). A város Sirmium néven a III. század végén a Római Birodalom 4 legfontosabb városának egyike volt. Vacsora és szállás a közeli Szabácson.

5. nap. Felhajózás Boszniába

Reggeli után ismét Szávaszentdemeterre utazunk. Kilépünk Szerbiából és hajózunk tovább a Száván felfelé. Újabb éles kanyarok után a Drina folyó torkolata következik, ahonnan a folyó jobb partja már a Bosznia-Hercegovina egyik tagállamához, a Boszniai Szerb Köztársasághoz tartozik. Kisvártatva a folyó bal partját nézve is magunk mögött hagyjuk Szerbiát, elérve Horvátországot. A délutáni órákban kikötünk a Brcko-i Körzet székhelyén (Száva 228 fkm). Határvizsgálat után a szállodánkba megyünk. Estefelé szabadprogram a városban.

6. nap. Bosznia és Horvátország

Autóbusszal az egykori Sói Bánság vidékén utazunk a Tinja folyó völgyébe, hogy felkeressük Szrebrenik csodálatos, sziklákra épült lovagvárát, az ezüst várát.  Következő állomásunk Gradacac városa: rövid szabadprogram a vár, a mecset és a katolikus templom környékén. Észak felé utazva Samacnál hagyjuk el Boszniát, még egy pillantást vetve a Szávára, majd Horvátországban folytatjuk utunkat. Diakóváron a székesegyházat tekintjük meg, majd Szlavónia fővárosába, Eszékre utazunk, ahol a várnegyedben teszünk sétát. Átkelve a Dráván Udvarnál elérjük Magyarországot. Érkezés Budapestre a késő esti órákban.

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Fakultatív programok
Leírás Időtartam Ár
Kikötői illeték Turnusok:
2025-06-22 - 2025-06-27
37000

Útvonal

Elhelyezés: három és négy csillagos szállodákban

Időpont: 2025. június 22-27., 6 nap/5 éjszaka

Utazás: kényelmes, légkondicionált autóbusszal és hajóval

Idegenvezetés: az utazás teljes tartama alatt

Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)

Teljes részvételi díj: 279 000 Ft

Ebből részvételi díj: 242 000 Ft/fő

Ebből kikötői illeték: 37 000 Ft/fő

Útlemondási biztosítás: 2,5%

Egyágyas felár: 48 500 Ft/fő

Félpanziós felár: 38 000 Ft/fő

Audio guide (a hajón): 2023-tól a részvételi díjban

Utasbiztosítás: 3 900 Ft/fő

Belépők: kb. 15 EUR

Hasonló ajánlatok

Kedves Utasaink!
A jelenleg kialakult koronavírus helyzetre való tekintettel weboldalunk működését a következő 2-3 hónapra felfüggesztjük. Amíg az élet körforgása vissza nem áll a normál kerékvágásba, addig a NagyUtazás.hu - Az egész világ belefér Facebook oldalán tájékozódhatnak további információkról.
Irodánk továbbra is nyitva tart, de home officban folytatja működését, az összes ismert elérhetőségen kollégáink megtalálhatóak és állnak rendelkezésükre bármilyen kérdés vagy ügyintézés esetén minden hétköznap 9:00-17:00-ig.
Telefonszám: 06 1 371 21 91 vagy 06 30 343 43 43
E-mail cím: info@nagyutazas.hu
Köszönjük megértésüket, kitartást és jó egészséget kívánunk mindenkinek!